Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště

Ředitel školy: Mgr. Jiří Šimek

Výchovná poradkyně: Mgr. Štěpánka Kordová

  • pomoc při volbě povolání (kariérové poradenství)
  • péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • péče o žáky nadané, neúspěšné a sociálně znevýhodněné
  • spolupráce se ŠPZ

Metodik prevence: Mgr. Ivona Skákalová

  • prevence a řešení rizikového chování
  • péče o žáky s poruchami chování
  • tvorba a realizace MPP

Školní poradenské pracoviště (ŠPP) poskytuje odborné služby ve smyslu Vyhlášky č.72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních, ve znění vyhlášky č. 197/2016 Sb., účinné od 1. 9. 2016.

S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně na žádost žáků, jejich zákonných zástupců a pedagogů. Podmínkou poskytnutí poradenské služby je písemný souhlas zletilého žáka nebo zákonného zástupce nezletilého žáka.

Cíle Školního poradenského pracoviště:

  • poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

  • sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření

  • prevence školní neúspěšnosti

  • kariérové poradenství

  • poradenská konzultace dítěti, které pracovníka ŠPP samo vyhledá

  • podpora vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami

  • podpora vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných

  • průběžná a dlouhodobá péče o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a
    vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností
    ve škole a školském zařízení

  • včasná intervence při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů

  • předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace

  • průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou

  • metodická podpora učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy

  • spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci

  • spolupráce školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními

  • poskytnutí krizové intervence dítěti, které se octne v psychicky mimořádně náročné situaci

  • evidence zpráv z pedagogicko – psychologických a jiných vyšetření

  • práce s třídními kolektivy (diagnostika vztahů-třídní klima, školní klima, rozvoj spolupráce a komunikace, posílení pozitivních vztahů, rozvíjení osobnosti a sociálních dovedností)

  • preventivní programy pro žáky