DomůOrganizaceŠkolní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště
Ředitel školy: Mgr. Jiří Šimek
Výchovná poradkyně: Mgr. Štěpánka Kordová
- pomoc při volbě povolání (kariérové poradenství)
- péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- péče o žáky nadané, neúspěšné a sociálně znevýhodněné
- spolupráce se ŠPZ
Metodik prevence: Mgr. Ivona Skákalová
- prevence a řešení rizikového chování
- péče o žáky s poruchami chování
- tvorba a realizace MPP
Školní poradenské pracoviště (ŠPP) poskytuje odborné služby ve smyslu Vyhlášky č.72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních, ve znění vyhlášky č. 197/2016 Sb., účinné od 1. 9. 2016.
S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně na žádost žáků, jejich zákonných zástupců a pedagogů. Podmínkou poskytnutí poradenské služby je písemný souhlas zletilého žáka nebo zákonného zástupce nezletilého žáka.
Cíle Školního poradenského pracoviště:
poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření
prevence školní neúspěšnosti
kariérové poradenství
poradenská konzultace dítěti, které pracovníka ŠPP samo vyhledá
podpora vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami
podpora vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných
průběžná a dlouhodobá péče o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a
vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností
ve škole a školském zařízenívčasná intervence při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace
průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou
metodická podpora učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy
spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci
spolupráce školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními
poskytnutí krizové intervence dítěti, které se octne v psychicky mimořádně náročné situaci
evidence zpráv z pedagogicko – psychologických a jiných vyšetření
práce s třídními kolektivy (diagnostika vztahů-třídní klima, školní klima, rozvoj spolupráce a komunikace, posílení pozitivních vztahů, rozvíjení osobnosti a sociálních dovedností)
preventivní programy pro žáky